Social Media Cases…

cases_1

Μελετάμε εδώ και 20 μήνες πολλά επικοινωνιακά cases που διεξάγονται στην Αμερική. Σε ένα από αυτά, μία σελίδα στο Facebook με τίτλο “Marijuana” έχει συγκεντρώσει fans της Μαριχουάνα (1,8 εκατομμύρια likes) και το (διασκεδαστικό…) content feeding κάνει τρελό buzz. (499.000 talking about)
Ιστορικό:
Η σελίδα στις τυπικές αναφορές που απαιτεί το Facebook εμφανίζει στις Πληροφορίες:

cases_2

www.WeLoveTheHerb.com – Marijuana Videos, Pictures, Documentaries & Music.
Επισκόπηση εταιρείας
Got Blunt?
Περιγραφή
This page is not meant to promote the use of drugs and drugs in general. All material contained in it has been established for informational and scientific purposes only.

If you see your photo posted on here and would like it removed, please use our contact form on the website to email us, alternatively you can send an email to welovetheherb@gmail.com

Add or follow us at

Και έχει συγκεντρώσει 1.857.365 likes από το 2011, ενώ 499.359 μιλούν γι’ αυτή τη Σελίδα.
Εκπληκτικό Buzz Rating… Τυπικά παραπέμπει σε μία ιστοσελίδα, δηλώνοντας ότι η σελίδα δεν προωθεί την χρήση ναρκωτικών ή τα ναρκωτικά και ότι το περιεχόμενο είναι για ενημερωτικούς και επιστημονικούς σκοπούς μόνο.
Όμως… στην πραγματικότητα το content feeding της σελίδας είναι teasing της χρήσης Μαριχουάνας, που παραμένει τυπικά παράνομη σε όλο τον κόσμο και θα είναι πάντα κοινωνικό ταμπού . Επί της ουσίας στοχεύει μεν στην ελεύθερη έκφραση των προσώπων που κάνουν χρήση, αλλά ταυτόχρονα τους εκθέτει -εν αγνοία τους- σε μάτια που ερευνούν και καταγράφουν συμπεριφορές με βάση τα comments…

Η εξέλιξη:
Την Παρασκευή 18/10 ζήτησε από τους Fans να κάνουν tag (επισήμανση) τους φίλους που μαζί περνάνε καλά όταν πίνουν μπάφους (στην αντίστοιχη Αμερικανική Slang). Ουσιαστικά να «δώσουν» τους φίλους τους σε δημόσια θέα, για κάτι (χρήση κάνναβης) που για την politically correct πλευρά της κοινωνίας είναι επιλήψιμο, εκθέτοντάς τους και σε μάτια συγγενών, συναδέλφων, εργοδοτών.

cases_3

Μέσα στις 2 πρώτες ώρες : εικόνα Ι
1.624 το έκαναν, καρφώνοντας τους φίλους τους ως comments ή tags
678 αυτοκαρφώθηκαν, πατώντας like
101 θεώρησαν σκόπιμο να το διαφημίσουν, κοινοποιώντας το status της σελίδας που τους προσκαλούσε να κατονομάσουν τους “best smokeout friends”

 

cases_4

Στις πρώτες 18 ώρες: εικόνα ΙΙ
1.905 το έκαναν, καρφώνοντας τους φίλους τους ως comments ή tags
833 αυτοκαρφώθηκαν, πατώντας like
128 θεώρησαν σκόπιμο να το διαφημίσουν, κοινοποιώντας το status της σελίδας που τους προσκαλούσε να κατονομάσουν τους “best smokeout friends”

 

cases_5

Εικόνα ΙΙΙ
Και για όσους δεν αντιλαμβάνονται την σοβαρότητα:

cases_6

Εικόνα 4

8 φίλοι από το προσωπικό μου προφίλ και τουλάχιστον 46 ελληνικά προφίλ είναι έκθετοι σε σχετική παρατήρηση… σε περίπτωση που κάποιος μπορούσε να τους κάνει tag (επισήμανση) δεν θα ήταν επιλογή τους να δημοσιοποιηθεί κάτι τέτοιο στον ατομικό/κοινωνικό/επαγγελματικό τους περίγυρο…
Όχι δεν είναι παράνομη η συμμετοχή σε μία τέτοια σελίδα, όχι δεν είναι παράνομη η κοινοποίηση Funny Pics με σχετικά νοήματα , αλλά δημιουργεί θέματα …
Τα παιχνίδια που παίζονται εδώ θέλουν μεγάλη προσοχή γιατί οι μέσοι χρήστες δεν γνωρίζουν τις λειτουργίες του συστήματος, καθώς και τους κινδύνους από την δημόσια συμπεριφορά τους.
Ο καινούργιος κόσμος των New (Social) Media, εξελίσσεται καθημερινά με εκπληκτικές ταχύτητες (ήδη 100+ πλατφόρμες κοινωνικής-ψηφιακής δικτύωσης) και δημιουργεί διαρκώς καινούργια φαινόμενα, νέες συμπεριφορές και αντιλήψεις χωρίς να υπάρχουν προηγούμενα δεδομένα…
Αυτός ο καινούργιος κόσμος λοιπόν και ειδικά θέματα που ανακύπτουν όπως Data Privacy, κοινωνικές συμπεριφορές, ειδικά χαρακτηριστικά κ.ά. θα παρουσιάζεται στο Social Media Cases…

• Ο Π. Μουζάκης είναι σύμβουλος επικοινωνίας
(The ArtVertise Team) & συνεργάτης της BrainCo.

Comments are closed.